mapa kolejowa Polski

Widzisz posty wyszukane dla hasła: mapa kolejowa Polski





Temat: Stare mapy
Czesciowo OT, ale tylko czesciowo - na tych mapach sa przeciez takze linie
kolejowe :)

http://www.mapywig.org/news.php

wsrod roznych map, na http://www.mapywig.org/other_maps.html
Specjalna Mapa Kolejowa Polski z 1922 roku
Mapa Sieci Kolejowej Rzeczypospolitej Polskiej z 1931 roku
MAPA POLSKIEJ SIECI KOLEJOWEJ I LOTNICZEJ tez przedwojenna

Przejrzyj resztę wypowiedzi z tematu





Temat: Apel do mlodszych stazem grupowiczow w kwestii KaWy
Oto, co myśli mój Przedpiśca, <lukase@wp.pl


Albo jak ktoś pisze że "Polskie prawo jest gówniane.


A nie jest?


A jacy ludzie takie prawo".


Ja bym tę zależność odwrócił - "jakie prawo - tacy ludzie". Kiepskie prawo
wykształca w ludziach odruchy olewawcze z jednej strony, a skłonności do
zadziwiajacej aktywności w kierunku wykorzystywania jego dziur z drugiej.


Po prostu jest kilku gości, którzy uprawiają non-stop niemiecką,


Słuchaj, jeżeli ktoś pisze, że jeżeli Wrocław, Legnica, Zielona Góra z
przyległościami byłyby teraz pod władzą niemiecką, to byłyby dużo bardziej
rozwiniete technicznie i gospodarczo, to ma niestety rację. To nie jest
propaganda rewizjonistyczna, to jest trzeźwa ocena sytuacji. Popatrz sobie
na mapę kolejową Polski - zobczysz, w któych regionach kraju sieć kolejowa
jest najgęstsza i najbardziej rozwinięta. A potem otwórz atlas historyczny
i popatrz na granice ex-zaborów. I zobaczysz, że obszary te się pokrywają.
Nikt, powtarzam _NIKT_ na tej grupi nie nawoływał "przyłączmy Śląsk do
Niemiec".

Przejrzyj resztę wypowiedzi z tematu





Temat: Mapa kolejowa Polski
Witam
W Empiku na Marszałkowskiej w Warszawie niespodziewanie pojawiła się "Mapa
kolejowa Polski" na sezon 1999/2000 wydana przez Pietruska & Partner sp. z
o.o. Od dawna była nie do zdobycia z powodu wyczerpania nakładu, a
wydawnictwo chyba nawet już nie istnieje - widocznie "rzucili" jakieś
resztki z magazynów. Dla mnie jest to rewelacyjna publikacja, nieoceniona w
każdej podróży. Cena 11.90 zł. Zainteresowanie spore - przy mnie kupowały 2
osoby, a na półce było jeszcze ok. 20 sztuk.

Pozdrawiam
Krzysiek

Przejrzyj resztę wypowiedzi z tematu



Temat: Mapa kolejowa Polski


Witam
W Empiku na Marszałkowskiej w Warszawie niespodziewanie pojawiła się "Mapa
kolejowa Polski" na sezon 1999/2000 wydana przez Pietruska & Partner sp. z
o.o. Od dawna była nie do zdobycia z powodu wyczerpania nakładu, a
wydawnictwo chyba nawet już nie istnieje - widocznie "rzucili" jakieś
resztki z magazynów. Dla mnie jest to rewelacyjna publikacja, nieoceniona
w
każdej podróży. Cena 11.90 zł. Zainteresowanie spore - przy mnie kupowały
2
osoby, a na półce było jeszcze ok. 20 sztuk.


Rzeczywiscie - owa mapa to bardzo przydatna rzecz dla kazdego MK, tyle ze na
dzien dzisiejszy nieco juz zdezaktualizowana.
W tym miejscu pytanie: czy ukazalo sie nowsze wydanie wspomnianej mapy? Czy
w sprzedazy dostepne sa inne, rownie ciekawe merytorycznie? [mapke dolaczana
do SRJP akurat znam :)]

Przejrzyj resztę wypowiedzi z tematu



Temat: mapa kolejowa Polski


czy gdzieś można nabyć/ściągnąć mapę kolejową Polski? nigdzie nie mogę
natrafić na ślad takowej....


Pozwolilem sobie taka mape wykonac. Jestem na etapie poprawek i innych
takich edycyjnych drobiazgow.
Przypomnij sie w przyszlym tygodniu to Ci podesle.

Pozdrawiam serdecznie i tradycyjnie.

Przejrzyj resztę wypowiedzi z tematu



Temat: mapa kolejowa Polski
*ksiezyc* *nad* *gieesem* [
ksiezyc_nad_gieesem_ORZ@poczta.onet.pl ]
napisał(a):


| czy gdzieś można nabyć/ściągnąć mapę kolejową Polski? nigdzie
| nie mogę natrafić na ślad takowej....
Pozwolilem sobie taka mape wykonac. Jestem na etapie poprawek i
innych takich edycyjnych drobiazgow.


ja mam mape linii kolejowej polski (a na drugiej stronie glownych
linii europy) w formie papierowej (dostalem od ciotki z PKP ;] ) jest
z wzieta z rozkladu jazdy 1995/96... duzo sie zmienilo? :)


Przypomnij sie w przyszlym tygodniu to Ci podesle.


ja tez poprosze :)


Pozdrawiam serdecznie i tradycyjnie.


i jeszcze gorąco :)

Przejrzyj resztę wypowiedzi z tematu



Temat: Towarzystwo MiÂłoÂśników Kolei Transwersalnej
Mogę wspomóc wasze towarzystwo udostępniając ksera map:
-inz. S.Kornmana-Mapa komunikacyjna Galicyi i Bukowiny(r.1911)
-Specjalna mapa kolejowa polski z wyszczególnieniem wszystkich linij
kolejowych ,szerokotorowych,dwutorowych ,jednotorowych oraz wszystkich bez
wyjątku stacyj(nakład i własność Fr.Karpowicz(prawdopodobnie z roku1921).

Mieszkam w Skawinie więc nie byłoby problemu z dojazdem do Krakowa :)

pozdrawiam i życzę rozwoju
Artur
www.admineu07.prv.pl

Przejrzyj resztę wypowiedzi z tematu



Temat: Towarzystwo MiÂłoÂśników Kolei Transwersalnej


-inz. S.Kornmana-Mapa komunikacyjna Galicyi i Bukowiny(r.1911)
-Specjalna mapa kolejowa polski z wyszczególnieniem wszystkich linij
kolejowych ,szerokotorowych,dwutorowych ,jednotorowych oraz wszystkich bez
wyjątku stacyj(nakład i własność Fr.Karpowicz(prawdopodobnie z roku1921).


Myślę, że zainteresowanie było by nie tylko w Towarzystwie - jak by
można było chętnie bym te materiały obrobił i wystawił.

Przejrzyj resztę wypowiedzi z tematu



Temat: Mapa kolejowa Polski 1.1

Jaroslaw Wozny <Jaroslaw_Wo@poczta.onet.plwrote in message



Powiekszyla sie lista dat nieznanych. Prosze Was abyscie przjzeli ja i
wydobyli z Waszych archiwow informacje. Spakowana wersja dat nieznanych:


Wydaje mi sie, ze pisalem Ci juz o linii Lubin - Polkowice i braku
jakiegokolwiek ruchu pasazerskiego nan od zawsze (czyli od czasu jej
wybudowania), a wciaz widnieje to w "nieznanych".

Przejrzyj resztę wypowiedzi z tematu



Temat: Gdzie w internecie jest mapa kolei polskich?


Bartosz Lukasz Radko wrote:

świerszczu wrote:

| Gdzie w internecie jest mapa kolei polskich? Bardzo proszę o szybką
| odpowiedź.

http://www.plk-sa.pl/plk_mapaPolski.html


Jarek WOzny stworzyl niesamowita mape kolejowa polski z podzialem na
linie czynne, nieczynne, rozebrane, towarowe oraz max predkosci.

http://woznyj.republika.pl

Remik

Przejrzyj resztę wypowiedzi z tematu



Temat: Mapa kolejowa polski
Witam!

Poszukuje mapy kolejowej polski, m.in takiej, jakie można spotkac na dworcach
w kasach czy informacji...(ale nie taka do SRJP jaka jest w pociagach)

w necie nic nie znalazlem...
Moze ktoś z Szanownych grupowiczów ma jakieś źródła...:D

Pozdrawiam!

Rafał

Przejrzyj resztę wypowiedzi z tematu



Temat: mapa linii kolejowych
Użytkownik Anka-Adso <cytrynk@poczta.onet.plw wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:VD1N4.35588$hK2.679@news.tpnet.pl...


Pilnie potrzebuję mapę linii kolejowych w Polsce. W miarę możliwości z
głównymi stacjami... Zadowoli mnie też adres strony internetowej, gdzie
mogłabym coś takiego znaleźć. A rozkłady jazdy w Poznaniu, Warszawie,
Gdańsku, Krakowie... byłabym dozgonnie wdzięczna.
Za pomoc z góry dziękuję
Anka-Adso


"MAPA KOLEJOWA POLSKI" wydana przez TOP MAPA Pietruska & Partner - Poznań.
W Warszawie dostępna na Centralnym w kasie towarowej. Gdy ją kupowałem (czas
jakiś temu) kosztowała 10pln.
Jej minus to to, że nie ma linii towarowych, brak LHS-u.

Przejrzyj resztę wypowiedzi z tematu



Temat: mapa lini kolejowych

Użytkownik Anka-Adso <cytrynk@poczta.onet.plw wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:8a%M4.35175$hK2.673@news.tpnet.pl...


Pilnie potrzebuję mapę linii kolejowych w Polsce. W miarę możliwości z
głównymi stacjami... Zadowoli mnie też adres strony internetowej, gdzie
mogłabym coś takiego znaleźć. A rozkłady jazdy w Poznaniu, Warszawie,
Gdańsku, Krakowie... byłabym dozgonnie wdzięczna.
Za pomoc z góry dziękuję
Anka-Adso


"MAPA KOLEJOWA POLSKI" wydana przez TOP MAPA Pietruska & Partner - Poznań.
W Warszawie dostępna na Centralnym w kasie towarowej. Gdy ją kupowałem (czas
jakiś temu) kosztowała 10pln.
Jej minus to to, że nie ma linii towarowych, brak LHS-u.

Przejrzyj resztę wypowiedzi z tematu



Temat: mapa lini kolejowych


On Wed, 26 Apr 2000, Jacek [ISO-8859-2] Śliwa wrote:
"MAPA KOLEJOWA POLSKI" wydana przez TOP MAPA Pietruska & Partner - Poznań.
W Warszawie dostępna na Centralnym w kasie towarowej. Gdy ją kupowałem (czas
jakiś temu) kosztowała 10pln.
Jej minus to to, że nie ma linii towarowych, brak LHS-u.


no wlasnie... ;)
Juz sie na nia palilem, a tu tylko do cegly ;(

Przejrzyj resztę wypowiedzi z tematu



Temat: Mala zagadka :)
Mniej wiecej Thu, 17 May 2001 17:21:29 +0200, Chester  /r.i.p./
<jar@3net.plujawnil, ze:


On Thu, 17 May 2001 13:47:27 GMT, k.szymaszc@lot.pl (K.Sz.) wrote:

| No, jesli atlas samochodowy ma byc oficjalna wykladnia dla tej grupy
| dyskusyjnej...

A widzial Ty ATLAS kolejowy Polski? :)


Polski nie. Ale mam atlas kolejowy Zwiazku Radzieckiego. I widzialem
mape kolejowa Polski luzem na scianie na DC jak jeszcze informacja
byla tam gdzie byla zanim byla przeniesiona stamtad gdzie byla do
tamtad gdzie jest teraz.

Przejrzyj resztę wypowiedzi z tematu



Temat: Mala zagadka :)
Użytkownik K.Sz. <k.szymaszc@lot.plw wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3b04baf6.611@news.fuw.edu.pl...


Mniej wiecej Thu, 17 May 2001 17:21:29 +0200, Chester  /r.i.p./
<jar@3net.plujawnil, ze:

| On Thu, 17 May 2001 13:47:27 GMT, k.szymaszc@lot.pl (K.Sz.) wrote:

| No, jesli atlas samochodowy ma byc oficjalna wykladnia dla tej grupy
| dyskusyjnej...

| A widzial Ty ATLAS kolejowy Polski? :)

Polski nie. Ale mam atlas kolejowy Zwiazku Radzieckiego. I widzialem
mape kolejowa Polski luzem na scianie na DC jak jeszcze informacja
byla tam gdzie byla zanim byla przeniesiona stamtad gdzie byla do
tamtad gdzie jest teraz.


U nas w Lubinie jez wisi na dworcu. I to az w dwoch kasach. A to nie zaden
Dw. Centralny w stolycy, tylko zaniedbany bydyneczek z menelami w
85-tysiecznym miescie, gdzie koleja jezdzi niewielu ludzi (wedlug statystyk
UM podobno az 33%!!!). U dyzurnego ruchu w Kamieniu Pomorskim tez widzialem.
Nie jest to chyba zadna ameryka, choc fuck jest fucktem, ze mapy tam wiszace
nowe raczej nie sa...

Tez chcialbym sobie kupic mape kolejowa RP, ale nie wiem gdzie. Juz kiedys
szukalem, ale jakos nie dalo to rezulatatu. A na maila wyslanego miesiac
temu do PPWK do dzis nie doczekalem sie odpowiedzi...

Tomasz Korycki
tomaszkory@go2.pl
ktom@pertus.com.pl
tel. 502346710
ICQ UIN 115678028

Przejrzyj resztę wypowiedzi z tematu



Temat: Mala zagadka :)
Mniej wiecej Fri, 18 May 2001 09:47:42 +0200, "Piotr Peszek"
<pe@priv7.onet.plujawnil, ze:


. I widzialem
| mape kolejowa Polski luzem na scianie na DC jak jeszcze informacja
| byla tam gdzie byla zanim byla przeniesiona stamtad gdzie byla do
| tamtad gdzie jest teraz.
Przypomnialo mi sie zdanie, ktore ulozyl moj kumpel na polaku w 8 klasie: "
Janek poszedl do sklepu aby kupic chleb, zeby mial co jesc, kiedy bedzie
glodny".


Uwazam, ze oba zdania sa poprawne (pominawszy interpunkcje w
pierwszym). No i moze zwiazek frazeologiczny "do tamtad"... ;-)))

Przejrzyj resztę wypowiedzi z tematu



Temat: NEWS: Jutro nowy SRJP!!!
Gdzie kupić? "Informacja" w Dworcu Centralnym, W-wa? Jak chcesz kupić Mapę
Kolejową Polski, to pani uprzejmie kieruje petenta do przechowalni bagażu. No, i
tam faktycznie było.

Jakub Sypien wrote:
On Thu, 18 May 2000, Rafal Onysk wrote:

| Dzwonilem przed chwila do KOW na Grojeckiej. Jutro zaczynaja sprzedaz SRJP
| 2000/2001.

a jaka cena?

Jakub Sypien


Przejrzyj resztę wypowiedzi z tematu



Temat: Mapa kolejowa Polski
Witam !
Czy ktos z PT Grupowiczow orientuje sie, gdzie w okolicach Poznania
mozna nabyc mape kolejowa PL, wydanie chyba 1998, ze wszystkimi stacjami
i przystankami? na dworcu glownym juz nie maja, na innych stacjach w
Poznaniu panie sie glupio patrza...Bardzo mi na tym zalezy, dziekuje za
odpowiedz.
paulus
Przejrzyj resztę wypowiedzi z tematu



Temat: mapa


Czy jest coś takiego jak kojejowa mapa Polski (szlaki, stacje). Jeżeli
tak, to gdzie można ją dostać?


............................
Ładna Kolejowa Mapa Polski była ostatnio widziana w kiosku-księgarni w
budynku dworca Gdynia Główna Osobowa.
Pozdrawiam.

Przejrzyj resztę wypowiedzi z tematu



Temat: mapa


"Łukasz Cielecki" <mrl@pnet.plwrote in message



Witam!

| Czy jest coś takiego jak kojejowa mapa Polski (szlaki, stacje). Jeżeli
| tak, to gdzie można ją dostać?


Sa rozne mapy kolejowe:

najbardziej znane (w kolejnosci od najbardziej ogolnych do najbardziej
szczegolowych):

1. Polska. Mapa sieci kolejowej. Wyd. Kartogr. Karta, Katowice
2. Mapa Kolejowa Polski. Skala 1:650,000. Wyd. Pietruska i Partner, Poznan
3. Polska. Mapa sieci kolejowej Skala 1;500,000 (4 arkuszowa) sklejona w
formie mapy sciennej.
Warszawa. KOW

Oprocz tego sa tez 'Mapy schematyczne sieci kolejowej' dla kazdej z bylej
DOKP wydane w latach 80-tych przez OPGK Katowice 9pokazane sa na nich m.in.
odleglosci pomiedzy stacjami z dokladnoscia do 10m.

jak rowniez Mapa sieci kolejowej Polski w skali 1:100,000 w arkuszach (ale
tylko dla bylej Slaskiej DOKP)

i jeszcze duzo innych

Pozdrawiam,

Michal Okonek

Przejrzyj resztę wypowiedzi z tematu



Temat: mapa
Witam!


| Jest np. w Empiku (przynajmniej wroclawskim Megastore).

I to tak się nazywa: Mapa Kolejowa? W sklepie z mapami przy dworcu w
Radomiu i w Empiku sprzedawcy są bardzo zdziwieni, gdy pytam o mapę
kolejową. A może w Warszawie ktoś widział coś takiego?


Mapa kolejowa Polski (sezon 1999/2000)
Top Mapa wyd. Pietruska & Partner, Poznan
ISBN 83-87157-75-9

pozdrawiam...

Przejrzyj resztę wypowiedzi z tematu



Temat: Mapa PKP


Jak na geografa, to słaby opis.


bno dawno temu to bylo :-)
nie mma ich przy sobie, pisze z pracy

 Mapa kolejowa Polski 1:650 000 - cena 10,69 (w


tym VAT)


widac zdrozala

 u Wydawcy.

czyli w Poznaniu - mejl  topma@pro.onet.pl


Na marginesie - kupa błędów (literówek) w nazwach st. i przyst.


to fakt...
wogole to poolecam od biedy... dla zdesperowanych
Pi

Pzdr.
Aragorn

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl


Przejrzyj resztę wypowiedzi z tematu



Temat: Mapa PKP

<aragor@wp.plnapisał(a):


Jak na geografa, to słaby opis. Mapa kolejowa Polski 1:650 000 - cena
10,69 (w
tym VAT) u Wydawcy.


Ja kupowałem dwa tygodnie temu w księgarni i płaciłem 9 zł (w tym VAT).


Na marginesie - kupa błędów (literówek) w nazwach st. i przyst.


Zgadza się. Niestety :(

Przejrzyj resztę wypowiedzi z tematu



Temat: Kolejowa Mapa Polski
Poszukuję informacji na temat Mapa Polski ver 1.00 Rafała Tomasika.

1. Czy jest już nowa wersja z poprawkami?

2. Jeżeli nie, czy wiadomo za pomocą jakiego programu autor go napisał?

3. Jakie są poważne błędy(chodzi mi o różnice między jedno- i dwutorowych)?

Z góry dzięki

Przejrzyj resztę wypowiedzi z tematu



Temat: Polczyn-Zdroj dzis (a wlasciwie wczoraj)
Pamietam jak bylem maly, to bylem tam na wczasach leczniczych.
Na dworcu byla taka fajna tablica z przyciskami.
Nie pamietam ju zco ona pokazywala - to byla cala mapa kolejowa Polski, czy
tylko regionu.
W kazdym badz razie wybieralo sie miejscowosc przyciskajac duzy czerwony
przycisk.
Moze ktos przypomni co to bylo?
To byl rok 1984 bodajze :)

Zenek

Przejrzyj resztę wypowiedzi z tematu



Temat: Nowa strona PKP-IC


www.ic.pkp.pl
jest nowa strona, merytorycznie przygotowana przez pracownika IC Bartka
Jezierskiego /jeszcze wiele elementow pozostalo ze starej strony-w
najblizszym czasie beda zmieniane wedlug wygladu calosci/
opracowana graficznie przez pracownika IC Rafala Żegote, pod czujnym okiem
szefowej PR w IC Anny Rosiek.
Prosze o uwagi i sugestie na adres b@pkp.com.pl
L.Ruta


Dorzucę kilka swoich spostzreżen:
1.generalnie strona spełnia swe funkcje, jest dość czytelna.
2.nie jest to coś super (np. www polskiego radia, TVP, PAP)
3.nie podoba mi się sposób rozwijania się poszczególnych banerów (nie wiem czy
dobrze to określam).
4.powinny być zmienione na inną grafikę prezentacje poszczególnych pociagów i
ich czasy jazdy.
5.przy czasach jazdy pociągów powinny się wyświetlać opóźnienia ewentualnie
jazda nadplanowa (no ale to może za dużo).
6.uważam za niezbędną schematyczną mape kolejową Polski, również z zaznaczonymi
czynnymi liniami, po których nie jeżdżą pociagi PKP IC (najlepiej na bazie tej
która zwykle wisi na korytarzach wagonów).
7.Stronę uważam za dobrą.

Serdecznie pozdrawiam

Przejrzyj resztę wypowiedzi z tematu



Temat: OePNVkarte.de


Ale przecież wrocław nie ma wszystkich ulic. Dużo rysowania jest.
Ostatnio dodałem 131 ;)


No i własnie trochę mnie zmartwiło to, że wielu ulic brakuje ale to co już
jest to i tak może zaoszczędzić mnóstwo czasu. Nawet odrysowując od podkładu
mapy w Bahnie tak szybko się tego nie zrobi jak ściągając mapę z openmap a
potem przerabiając dane tym perlowym skryptem. Niezły bajer :) Gorzej tylko
jak ktoś chce zrobić w Bahnie mapę kolejową Polski :D

Daj znać jak wrzucisz pozostałe brakujące ulice :)

Przejrzyj resztę wypowiedzi z tematu



Temat: stacji pkp
Witam,

Użytkownik "Piotrek "Alchemik"" <kilob@tlen.pl.spam.wonnapisał w
wiadomości


moze ktos wie, gdzie mozna znalezc lokalizacje stacji PKP w warszawie?
Najlepiej jakby to byla jakas mapa,


Na stronie www.kolej.one.pl dostępna była kiedyś fajna mapa kolejowa Polski
z oznaczonymi aktualnymi jak i historycznymi stacjami.
Mam taki program z 2005 roku. :)
Zajrzyj tam.

Przejrzyj resztę wypowiedzi z tematu



Temat: "Kret" w grupie rozpracowującej porwanie Olewnika
I dlatego Polska najlepiej rozwijała sie pod zaborami. Gdyby nie
zabory to nie mielibyśmy dzisiaj kilometra asfaltowej drogi.
Wystarczy spojrzeć na mapę kolejową Polski, żeby zobaczyć, gdzie
przebiegały granice zaboru pruskiego... Minęło 90 lat a Polacy nie
potrafili tych różnic zniwelować. Przejrzyj resztę wypowiedzi z tematu



Temat: Przystanek Łódź-Stoki (i nie tylko)
Zamknięcie dla ruchu pasażerskiego nastąpiło w 1988 r. Pamiętam że z Widzewa do
Zgierza jeździły pociągi osobowe ale czy tylko na tej trasie czy dalej to już
nie wiem.

Kolejowa mapa Polski ponadto podaje informacje że w 2002 r otwarto dla ruchu
pasażerskiego po czym ponownie zamknięto w 2004 r ale nie pamiętam aby w tych
latach coś oprócz towarowych tam jeździło. Przejrzyj resztę wypowiedzi z tematu



Temat: Przystanek Łódź-Stoki (i nie tylko)
> Kolejowa mapa Polski ponadto podaje informacje że w 2002 r otwarto dla ruchu
> pasażerskiego po czym ponownie zamknięto w 2004 r ale nie pamiętam aby w tych
> latach coś oprócz towarowych tam jeździło.

Może chodzi właśnie o wspomniane regioplusy z Sieradza i Ostrowa na Widzew przez
Zgierz?

Jakiś czas temu planowo jechał też tamtędy jeden z pospiesznych Gdynia - Kraków.
Ale oczywiście się nie zatrzymywał na trasie Przejrzyj resztę wypowiedzi z tematu



Temat: w kielcach zowu dyskutuja jak zabrac nam RDLP !
w kielcach zaklad tez jest. ale jest drugi w skarzysku obejmujacy polnocy
skrawek swietokrzyskiego i wlasnie cale radomskie. to efekt zmian jakie dokonaly
sie na poczatuku roku 2003 (zwiekszono wtedy liczbe zakladow z 16 do
dwudziestukilku). i mowiac o ilosci torow wlasnie mialem na mysli ten skrawek. a
torow nawiasem mowiac to chyba jednak wiecej jest w radomskiem - cztery
odgalezienia od radomia plus magistrala do kozienic, fragment trasy NS kolo
radzic oraz fragment trasy pilawa-czachowek-CMK. na stronie lotniska radomskiego
jest w dziale komunikacyjym mapa kolejowa polski - zobacz sam.

a w temacie instytucji: u was jest regionalna siedziba cefarmu, TWP, nadrzedna
izba skarbowa, okreg dystrybucji MPS, lada moment bedzie dystrybucyjne centrum
pocztowe (p. forum kielce) .... radom ma pod soba kielce tylko w dwu
przypadkach: ABW i DLP. chetnie wymienilbym te dwie instytucje na te wyzej
przeze mnie wspomniane a majace siedziby w kielcach.



Przejrzyj resztę wypowiedzi z tematu



Temat: Podział administracyjny Kraju
Jakbys skonczyl szkole (jakokolwiek) to bys wiedzial o wysiedlaniu ludnosci z
Podkarpacia, a takze o ludnosci naplywowej Warmii i Mazur. Wiec argument o
małej gestosci zaludnienia jest chybiony.

A nasz region jest wazny bo jako jedno z nielicznych miejsc w Polsce - poza
Krakowem, stolica, innymi niemieckimi miastami - moze sie rozwinac. Pozostale
miasta to tylko fabryki, zaklady produkujace azbest, ewentualnie lotniska, z
których TYLKO WYJEZDZAJA Polacy za praca. Nie ma co opowiadac bajek o turystach
w Rzeszowie, Bialymstoku, Toruniu. A Warmia i Mazury to potencjal turystyczny.
Tylko trzeba to wykorzystac. Spojrz na mape kolejowa Polski zobaczysz jakie
regiony sa rozwieniete, a jaki nie. Problem w tym, ze PRL nie potrafil tego
wykorzytsac. Zreszta teraz tez nie potrafia tego wykorzystac:( Przejrzyj resztę wypowiedzi z tematu



Temat: Olsztyn za 20 lat
Pozwole se wtracic sie do dyskusji. Gdy w Olsztynie jezdzily tramwaje, ludzi mieli kanalizacje i biezaca wode w kranach to co bylo w Bialymstoku? Szerokie tory do Moskwy mieliscie? Tramwaje konne? Popatrz na mape kolejowa Polski i zobaczysz pewna roznice miedzy regionami. Dlatego Olsztyn + Bialystok to bajka. Juz wolę do Gdańska lub Warszawy. Moze nawet do Elblaga:)

Przejrzyj resztę wypowiedzi z tematu



Temat: Czy jest w sieci dostepna mapa kolejowa Polski?
Tylko taka w rozsadnej jakosci, w rodzaju tej z SRJP?
Przejrzyj resztę wypowiedzi z tematu



Temat: Apel do mlodszych stazem grupowiczow w kwestii KaWy


Oto, co myśli mój Przedpiśca, <lukase@wp.pl
| Albo jak ktoś pisze że "Polskie prawo jest gówniane.

A nie jest?

| A jacy ludzie takie prawo".


Ty sobie mozesz odwracać. Ja CYTOWAŁEM WYPOWIEDŹ LESCHKA JESCHKE i ona ma
jednoznacznie antypolskie konotacje. Trudno w twkim przypadku nie reagować.


Ja bym tę zależność odwrócił - "jakie prawo - tacy ludzie". Kiepskie prawo
wykształca w ludziach odruchy olewawcze z jednej strony, a skłonności do
zadziwiajacej aktywności w kierunku wykorzystywania jego dziur z drugiej.


I to jest prawda. Tylko trzeba pamiętać, skąd to prawo pochodzi. Oraz jaka jest
jego geneza.
Cały obecny polski system prawa, oraz jego poszczególne gałęzie wywodzą się z
systemu komunistycznego, w którym prawo miało służyć ideologii a nie ludziom.
Dodatkowo sytuację tutaj pogar


| Po prostu jest kilku gości, którzy uprawiają non-stop niemiecką,

Słuchaj, jeżeli ktoś pisze, że jeżeli Wrocław, Legnica, Zielona Góra z
przyległościami byłyby teraz pod władzą niemiecką, to byłyby dużo bardziej
rozwiniete technicznie i gospodarczo, to ma niestety rację. To nie jest
propaganda rewizjonistyczna, to jest trzeźwa ocena sytuacji. Popatrz sobie
na mapę kolejową Polski - zobczysz, w któych regionach kraju sieć kolejowa
jest najgęstsza i najbardziej rozwinięta. A potem otwórz atlas historyczny
i popatrz na granice ex-zaborów. I zobaczysz, że obszary te się pokrywają.
Nikt, powtarzam _NIKT_ na tej grupi nie nawoływał "przyłączmy Śląsk do
Niemiec".

--
PSOFOMETR
Wyszkow miastem ludzi szczesliwych (??)

"Przewóz w wagonach osobowych prosiat, kozlat i jagniat nie jest
dozwolony" - przepisy porzadkowe PKP z roku 1981


--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

Przejrzyj resztę wypowiedzi z tematu



Temat: mapa kolejowa Polski
czy gdzieś można nabyć/ściągnąć mapę kolejową Polski? nigdzie nie mogę
natrafić na ślad takowej....
Przejrzyj resztę wypowiedzi z tematu



Temat: Mapa Kolejowa Polski - *.gif
Witam
Jak zaawansowanie prac nad tym projektem - nie chodzi mi o wersje w javie
ale tą w *.gif czy innym *.jpg :)
Pozdrawiam :)
Przejrzyj resztę wypowiedzi z tematu



Temat: Mapa kolejowa Polski
Witam,
podarła mi się ostatnio, chodzi o taką http://tinyurl.com/nu44o
Czy można ją gdzieś normalnie kupić w Wawie, czy tylko wysyłkowo?
Przejrzyj resztę wypowiedzi z tematu



Temat: Mapa sieci kolejowej w Polsce
w empiku szukaj ostatnio widzialem ,, Mapa kolejowa Polski" sezon 1999/2000
Przejrzyj resztę wypowiedzi z tematu



Temat: Mapa kolejowa Polski

Może coś powiedzą pod tym adresem topm@pro.onet.pl
Jest to adres wydawnictwa kartograficznego, które wydało Mapę kolejową
Polski sezon 1999/2000

Przejrzyj resztę wypowiedzi z tematu



Temat: stacji pkp

< Na stronie www.kolej.one.pl dostĂŞpna byÂła kiedyÂś fajna mapa kolejowa
Polski
< z oznaczonymi aktualnymi jak i historycznymi stacjami.

PiĂŞkna sprawa !!!
LubiĂŞ takie historyczne mapy

Pozdrawiam
Mirek

Przejrzyj resztę wypowiedzi z tematu



Temat: Putin wskaże swego następcę
apropo zacofania to wystarczy spojrzeć na mapę kolejową Polski-tam kolei mniej
gdzie były rosyjskie zabory, i tak jest ze wszystkim i wszędzie po ich
obecności-ZACOFANIE Przejrzyj resztę wypowiedzi z tematu



Temat: Nieodpowiedzialni politycy
Bzdura jest...
... ze to ofiara ma placic katowi. Ale sypanie takimi haslami swiadczy o tym,
jak sploeczenstwo zostalo przez politykow "narodowo rozpalone". Kazdy znajacy
ten temat wie, ze w gre wchodza tylo pozwy od tak zwanych poznych
przesiedlencow. A wiec chodzi o bylych obywateli PRL, ktorzy po wojnie dorobil
sie ziemi czy nieruchomosci, a ktora mu ja pozniej besprawnie odebrano. Prawo
to musi byc jedne dla wszystkich emigrantow z bylego PRL, bo bylo od czego
uciekac. I tu sie rodzi problem w mentalnosci polskiej. Polakom, ktorzy
wyemigrowali za PRL, politycy chetnie by te majatki oddali, ale Niemcow chce
sie wykluczyc. Oczywiscie zaden Polak nie ma nic przeciwko takiemu podejsciu do
tej kwesti. Problem w tym, ze to nie ma nic wspolnego ze sprawiedliwoscia.
Dorobek z okresu powojennego obywateli bylego PRL musi byc traktowany w prawie
polskim jednakowo. Ta rownos prawa wobec emigrantow z bylego PRL bez wzgledu na
kraj docelowy, jest we wszystkich dysputach na ten temat pomijana. To chyba
jednak nikogo nie dziwi. Przeciez na tym zaden polityk nie zbuduje kapitalu
politycznego w Polsce. Bo kto bedzie glosowal, na kogos, kto chce obiektywnej
prawozadnosci, w Polsce obecnej liczy sie tylko populizm.

Ostatnie wyczyny Kaczynskiego sa populizmem najwyzszego stopnia. Bo jezeli on
wycenia straty Warszawy, to Niemcy moga zaczac liczyc kilometry drog
kolejowych, jakie Polska odziedziczyla po Niemcach, lub inne dobra. Wystarczy
spojzec na mape kolejowa Polski, aby dostrzec ile tego bylo. Czytalem w Sternie
wywiad z Kaczynskim. On twierdzi w tym wywiadzie, ze polsko-niemieckiego
pojednania nie bedzie, dopuki Polska bedzie biedniejsza od Niemiec. Pan
Kaczynski zapomnial, ze dobrobyt niemiecki nie jest winikiem IIWS, lecz
ciezkiej pracy po tej wojnie. Znajomi Niemcy pytaja mnie jak to tlumaczyc. Czy
Polacy wyobrazaja sobie, ze Niemcy tym co wypracowali w pocie czola musza sie
dzielic w imie pojednania? Przeciez oni to dziela w ramach pomocy europejskiej.
A ja niestety musze przytaknac, ze wlasnie tak wyobraza sobie stosunki Polsko-
Niemiecki obecna elita polityczna w Polsce, jak rowniez duza czesc
spoleczenstwa polskiego. Nic wiec dziwnego, ze zainteresowanie Polska spada w
NIemczech zastraszajacym tempie. Z tej goroczki Polsko-Niemieckiej do
niemieckich mediow przebija sie moze 1%. Jakas mala notatka na marginesie. Oni
czekaja, az goraczka w Polsce opadnie, i bedzie mozna porozmawiac na te tematy
w sposob rzeczowy. Przejrzyj resztę wypowiedzi z tematu



Temat: poniemieckie ziemie to 'Polska A'
poniemieckie ziemie to 'Polska A'
o tym jak na tym skorzystalismy mozna sie przekonac patrzac na mape kolejowa
Polski..
Przejrzyj resztę wypowiedzi z tematu



Temat: Serbia ma prawo militarnir zareagować w obronie
A my ciebie traktujemy jako najniższego gatunku szmatę...

Debil z mózgiem wyżartym komunizmem, ZARÓB NA SIEBIE szmaciarzu, a
nie snuj marzeń, że jakiś kolejny baćka rzuci ci ochłap do koryta.
Niech zgadnę, doktorancik na jakiejś politologii, czy socjologii?
Czy brudas z pacyfą ze squatu?

Jeśli wierzysz w czyste intencje komunistycznych aparatczyków to się
z h... na łby pozamieniałeś... Większość z nich to proste chamy ze
wsi, które doznały awansu, ta wieś do końca nigdy z nich nie wyszła.

Największy rozwój był w zaborze pruskim, popatrz na mapę kolejową
Polski i gęstość linii, to sztandarowy przykład :P

> Okres 1945-89, gdy byliśmy w sojuszu z ZSRR to okres największego
> rozwoju w dziejach Polski

Jak na pustyni wybudujesz ścieżkę, to już ma z 200% wzrostu :P
Żadna łaska, wszystkie kraje po wojnie doznały dużego awansu
cywilizacyjnego i żadna w tym zasługa zarządzanego w mafijny sposób
ZSRR.
Komunizm był olbrzymią kula u nogi, dopiero teraz to widać...
W latach 80-tych byłem małolatem, moja rodzina mogła sobie tylko
pozwolić na maluszka i trzeba było jechać w tym celu do pracy za
granicę (chyba, z esię było komunistyczną szumowiną i się miało z
tego tytułu różne przywileje).

Ja teraz jestem 3 lata młodszy niż ojciec był wtedy, nie wyjeżdżając
z PL jeżdżę sobie lekko używaną Alfą (nie przepracowałem za granicą
nawet godziny), więc gdzie ta bieda, co? Biedę tornson to ty masz w
umyśle, zaczadzonym lewicowymi czysto teoretycznymi konstruktami
myślowymi, które nijak nie przystają do rzeczywistości. Analogia ze
Szwajcarem-azylantem (i niezłym idiotą) w Białorusi jest tu jak
najbardziej na miejscu. Przejrzyj resztę wypowiedzi z tematu



Temat: Apel do mlodszych stazem grupowiczow w kwestii KaWy
From: "Psofometr" <Psofom@pnet.pl

Oto, co myśli mój Przedpiśca, <lukase@wp.pl
| Albo jak ktoś pisze że "Polskie prawo jest gówniane.
A nie jest?
| A jacy ludzie takie prawo".
Ja bym tę zależność odwrócił - "jakie prawo - tacy ludzie". Kiepskie prawo
wykształca w ludziach odruchy olewawcze z jednej strony, a skłonności do
zadziwiajacej aktywności w kierunku wykorzystywania jego dziur z drugiej.


Fakt, ze polskie prawo jest bardzo niedoskonale. Idalnego, zreszta chyba nie
ma w zadnym panstwie.
Jednak w demokracji zalezy od ludzi. Nie jest sila narzucane z gory, a
tworzone przez wybrancow.
Polacy nie sa doskonali, zadna inna nacja zreszta tez. Co najwyzej twierdza
tak skrajni nacjonalisci lub demagodzy.
Lekcewazenie prawa wynika tez z rozbudzania w latach 80-tych blednego
przekonania, ze demokracja=nieograniczona wolnosc, a nie rowniez mniej lub
bardziej dobrowolne samoograniczanie sie.


| Po prostu jest kilku gości, którzy uprawiają non-stop niemiecką,
Słuchaj, jeżeli ktoś pisze, że jeżeli Wrocław, Legnica, Zielona Góra z
przyległościami byłyby teraz pod władzą niemiecką, to byłyby dużo bardziej
rozwiniete technicznie i gospodarczo, to ma niestety rację. To nie jest
propaganda rewizjonistyczna, to jest trzeźwa ocena sytuacji.


No dobra a jaki sens praktyczny ma takie gdybanie, zwlaszcza, ze wcale nie
jest pewne, ze akurat tak by bylo. To jest osad na podstawie wspolczesnosci.
Poza tym z punktu widzenia obywatela Polski to nie ma znaczenia, bo by to
byla zagranica. Mialoby to znaczenie z punktu widzenia samego miasta,
regionu, gdyby byly bytami refleksyjnymi, ale nie sa.
Zreszta to nie Polska a Niemcy uruchomily machine, ktora polozyla kres ich
panowaniu, a rowniez uczynila ogromne zniszczenia (np.Warszawy i Wroclawia).
I dobrze, zeby przy jakimkolwiek rachunku krzywd o tym pamietac.

Popatrz sobie
na mapę kolejową Polski - zobczysz, w któych regionach kraju sieć kolejowa
jest najgęstsza i najbardziej rozwinięta. A potem otwórz atlas historyczny
i popatrz na granice ex-zaborów. I zobaczysz, że obszary te się pokrywają.


Polska jest biedna. Tak sie zlozylo, ze sie tu urodzilismy. Moglo byc
lepiej, moglo tez byc duzo, duzo gorzej.
Czy rodzicom tez ciagle suszysz glowe, ze nie masz tego wszystkiego co
bogatsi sasiedzi/znajomi ?
Sa dwa wyjscia, albo pogodzic sie z tym rozsadnie samoograniczajac swoje
potrzeby, albo zabrac sie taka czy inna droga za zdobywanie majatku. W obu
przypadkach mozna byc rownie szczesliwym.

Nikt, powtarzam _NIKT_ na tej grupi nie nawoływał "przyłączmy Śląsk do
Niemiec".


Owszem, nie bylo takiej doslownosci, ale byly rojenia typu wykupimy was w
taki czy inny sposob lub w EU tak was zalatwimy, ze bedziecie musieli uznac
status wlasnosci sprzed IIWS.
Poza tym znam lokalne nastroje wobec takich pomyslow i pierwszy po
przekroczeniu pewnej masy krytycznej, a drugi od razu wywolal by ostra
konfrontacje z polskim rzadem, ktory by sie do tego przylozyl.

Przejrzyj resztę wypowiedzi z tematu



Temat: referat nt:"Transport kolejowy i jego znaczenie-w Polsce i na świecie"
Czołem

W dniu 9 stycznia 2005 (wieczorem)
Artur Borowski utworzył:

ABWitam Szanownych Grupowiczów!
ABTreść tego postu dotyczy referatu ,który zamierzam wygłosić przed klasą na
ABlekcji geografii z zagadnieniA transportu i komunikacji(TERMIN MARZEC).Nie
ABwiem za bardzo jak się do tego tematu "zabrać",chciałbym abyście zgłaszali swe
ABrozważania nt co powinien zawierać owy referat.Dodam jescze ,iż na wygłoszenie
ABreferatu mam calutkie 45 minut -ot taki prezent od nauczyciela.DZIKUJĘ ZA
ABUWAGI I WASZE OPINIE!!

zacznij  ogólnie  na  wstępie  transporcie  jako takim, potem przejdź do
kolejowego,  a  potem  Polska.

Rozróżnij  po  drodze  różne  rozstawy szyn i wynikające z tego problemy
(skup  się na Europie - Portugalia, Hiszpania, byłe ZSRR, i polski LHS -
www.lhs.pl  lub www.lhs.com.pl), o transporcie towarów Azja - Europa też
można  króciutko  wspomnieć..  Można  wspomnieć  o  SUW jako rozwiązaniu
problemu  transportu  kolejowego  na  różnych prześwitach szyn. W Polsce
można  powiedzieć  o  Cargo, i prywaciarzach (nawiązując do wspomnianego
LHSu)i o pociągach pasażerskich...

Spójrz  na  mapę kolejową Polski z ok 1990 roku, co widać? gęsta sieć na
zachodzie  i bardzo rzadka (jak woda sodowa ? ) na wschodzie? z czego to
wynika?

Można  wspomnieć  o  magistralach  kolejowych  (CMK, węglówka Tarnowskie
Góry-Karsznice-Bydzia-Gdynia, wzdłuż Odry), systemie ich oznaczania (E20
jak na mapach drogowych)...

Problem   zaniku   potoków  pasażerskich,  likwidowanie  linii,  komfort
podróży, rodzaje przewożonych towarów, przejścia graniczne, tor wąski aż
do  Kaliningradu,  chyba  najdalej  wgłębiający  się tor 1435 mm w dawne
ZSRR..

Można  omówić  problem  starych  loków  -  i  braku  zakupu  nowych jako
obniżenie wydajności transportu (pas. i tow.).

Projekt  Tiry  na Tory - to też warto przypomnieć...

systemy  badania  osi  zestawów  kołowych  ze  względu  na przeciążenia,
nagrzewania się jako zwiększanie bezpieczeństwa przewozów (uszkodzoną oś
z  wagonem  odstawia się...)

projekt   wprowadzenia   GPS   dla  każdego  wagonu  tak  by  właściciel
przewożonego  towaru  miał  w  każdej  chwili  informację o jego miejscu
"przebywania",

wreszcie  rozwiązanie  bardziej  odległe  w  Polsce  związane  z większą
inwestycją  - nowe loki, nowe wagony, nowe tory - wszystko przystosowane
do przynajmniej 200km/h.

Przejrzyj resztę wypowiedzi z tematu



Temat: Troche newsow z nowego RJ (Opolszczyzna)


| Mam na mysli ogolny uklad, nie wiem jak to sie rozpisuje na poszczegolne
| korytarze. Wiedzie ta trasa magistrala z poludnia Europy do centrum
Polski i
| dalej na polnoc (via Trakiszki lub Skandawa). I dlatego musi byc
| modernizowana.

Jest to na jakims www?


Niestety chyba nie, ja to wyciagnalem z roznych opracowan nt. polityki
transportowej panstwa w zakresie kolejnictwa, polityki PKP, strategii PKP -
rozne zrodla - co do tego typu informacji to glownie bardziej lub mniej
specjalistyczne czasopisma (Przeglad Komunikacyjny, Nowe Sygnaly, dzienniki,
itp.)


|     Nie do konca rozumiem, o co Ci chodzi. Ma byc zupelnie nowa linia
| kolejowa z Wawy do Wroclawia, majaca na celu polaczyc wreszcie w
sensowny
| sposob centrum Polski z poludniowym zachodem.

Ach chodzi mi o linie Czestochowa - Opole jako polaczenie Warszawy z
Wroclawiam.
Bo piszesz ze jezeli nie wybuduja nowej lini Idzikowice - Wrocek to ta
bedzie
konieczna.


Ona jest absolutnie niezbedna, _dopoki_ nie powstanie ta linia. Potem straci
nieco na znaczeniu, bo duzo przejmie linia Idzikowice - Wroclaw. Niezbedna
jest, gdyz z Wroclawia przez Olesnice i Ostrow jak wiesz za wiele nie
przejedzie (1 tor), przez Poznan, to moze w przypadku IC (pseudoIC de facto)
to ma sens, ale nie towarow - na razie to one musza grzac przez Czestochowe,
lub skrecac na weglowke.


| tranzyt Opole - Cz-wa i dalej w Polske i nie tylko.

Mozesz napisac ktora linia od strony Czestochowy, albo przeslac jakas
mapke
jezeli masz (albo www gdzie to jest).


Wystarczy po prostu spojrzec na aktualna mape kolejowa Polski. Mamy linie
Wrocek - Opole - Herby - CMW (towary na "daleka" polnoc Polski lub odnoga
Inowrocek - Skandawa); Wrocek - Opole - Czwa - Koluszki - Wawa - Bialystok -
Kuznica (zamykana powoli dla ruchu dalekobieznego)/Trakiszki; Wrocek -
Opole - Czwa - Koluszki - Skierce - Lukow - Terespol. Dolicz do tego, ze
pociagi moga konczyc biegi we wszystkich wymienionych miastach albo skrecac
na odgalezienia i masz pelne znaczenie tej lacznicy obecnie. CMK nie jest
dla tej linii alternatywa, CMW jest linia nieco specyficzna i nie ma tam tak
wiele tranzytu w inne regiony poza kierunkiem S-N.


| Dobra, ale na razie nie ma kasy na zrobienie z pietnastu 60 km/h i to
jest
| problem znacznie bardziej palacy, z czego PKP wreszcie chyba powoli
zaczyna
| zdawac sobie sprawe, ze pare dwusetek luzem swiata nie naprawi. A tak
linia
| to sa
| a) koszta
| b) wielkie koszta
| c) koszmarne koszta
| d) gigantyczne koszta
| e) horrendalne koszta.

No wlasnie dlatego myslalem ze plany budowy tej lini juz dawno zawieszono,
wlasnie z tych powodow, ale jezeli jeszcze nie to znaczy ze jest jeszcze
szansa
ktora nalezaloby wykorzystac.


Tzn. ktorej linii?

Idzikowice - Belchatow - Wielun - Olesnica predzej czy pozniej powstanie na
99%.
E-30 bis moze w naszym zyciu (choc sa juz odcinki, jak wariant polnocny
Wrocek - Opole).
E-65 Grodzisk - Gdansk sa jeszcze szanse, aczkolwiek ja osobiscie uwazam, ze
powinno sie za ta kase zmodernizowac 4 linie o takiej samej dlugosci na
160-200 niz budowac jedna nowa, ale to moja opinia.

Pozdrawiam
Alekloco.

Przejrzyj resztę wypowiedzi z tematu



Temat: Troche newsow z nowego RJ (Opolszczyzna)
Alekloco napisał(a):


| Mam na mysli ogolny uklad, nie wiem jak to sie rozpisuje na poszczegolne
| korytarze. Wiedzie ta trasa magistrala z poludnia Europy do centrum
Polski i
| dalej na polnoc (via Trakiszki lub Skandawa). I dlatego musi byc
| modernizowana.

| Jest to na jakims www?

Niestety chyba nie, ja to wyciagnalem z roznych opracowan nt. polityki
transportowej panstwa w zakresie kolejnictwa, polityki PKP, strategii PKP -
rozne zrodla - co do tego typu informacji to glownie bardziej lub mniej
specjalistyczne czasopisma (Przeglad Komunikacyjny, Nowe Sygnaly, dzienniki,
itp.)


Aha,
ja moje dane bralem takze ze strony Ministerstwa Transportu.


|     Nie do konca rozumiem, o co Ci chodzi. Ma byc zupelnie nowa linia
| kolejowa z Wawy do Wroclawia, majaca na celu polaczyc wreszcie w
sensowny
| sposob centrum Polski z poludniowym zachodem.

| Ach chodzi mi o linie Czestochowa - Opole jako polaczenie Warszawy z
Wroclawiam.
| Bo piszesz ze jezeli nie wybuduja nowej lini Idzikowice - Wrocek to ta
bedzie
| konieczna.

Ona jest absolutnie niezbedna, _dopoki_ nie powstanie ta linia. Potem straci
nieco na znaczeniu, bo duzo przejmie linia Idzikowice - Wroclaw. Niezbedna
jest, gdyz z Wroclawia przez Olesnice i Ostrow jak wiesz za wiele nie
przejedzie (1 tor), przez Poznan, to moze w przypadku IC


czemu?
Linie zmodernizowane, a towary czesto nie jezdza najkrotszymi trasami. E59 i E20
juz sa gotowe do takiego ruchu.


(pseudoIC de facto)


czemu pseudo Sleza i Fredro maja zwykle Z1 wiec sa OK, co innego Warszawa -
Gdansk...


| tranzyt Opole - Cz-wa i dalej w Polske i nie tylko.

| Mozesz napisac ktora linia od strony Czestochowy, albo przeslac jakas
mapke
| jezeli masz (albo www gdzie to jest).

Wystarczy po prostu spojrzec na aktualna mape kolejowa Polski. Mamy linie
Wrocek - Opole - Herby - CMW (towary na "daleka" polnoc Polski lub odnoga
Inowrocek - Skandawa); Wrocek - Opole - Czwa - Koluszki - Wawa - Bialystok -
Kuznica (zamykana powoli dla ruchu dalekobieznego)/Trakiszki; Wrocek -
Opole - Czwa - Koluszki - Skierce - Lukow - Terespol. Dolicz do tego, ze
pociagi moga konczyc biegi we wszystkich wymienionych miastach albo skrecac
na odgalezienia i masz pelne znaczenie tej lacznicy obecnie. CMK nie jest
dla tej linii alternatywa, CMW jest linia nieco specyficzna i nie ma tam tak
wiele tranzytu w inne regiony poza kierunkiem S-N.


No dobrze. No dobrze, ma duze znaczenie krajowe, ale tranzytowe?
Czepiam sie bo mowa byla o miedzynarodowych umowach, a od Zgorzelca w kierunku
Warszawy niekoniecznie trzeba jechac przez Opole - Czestochowa.


| Dobra, ale na razie nie ma kasy na zrobienie z pietnastu 60 km/h i to
jest
| problem znacznie bardziej palacy, z czego PKP wreszcie chyba powoli
zaczyna
| zdawac sobie sprawe, ze pare dwusetek luzem swiata nie naprawi. A tak
linia
| to sa
| a) koszta
| b) wielkie koszta
| c) koszmarne koszta
| d) gigantyczne koszta
| e) horrendalne koszta.

| No wlasnie dlatego myslalem ze plany budowy tej lini juz dawno zawieszono,
| wlasnie z tych powodow, ale jezeli jeszcze nie to znaczy ze jest jeszcze
szansa
| ktora nalezaloby wykorzystac.

Tzn. ktorej linii?


O tej o ktorej pisales, a ja na to odpowiedzialem - Grodzisk - Gdansk


Idzikowice - Belchatow - Wielun - Olesnica predzej czy pozniej powstanie na
99%.


Co do tej lokalizaji chcialbym troche podyskutowac.
Jak sie zobaczy na mape to widac ze ta linia omija Lodz takim duzym lukiem.
Czy nie lepiej zmodernizowac obecnej lini do Lodzi i dalej zbudowac odcinek Lodz
- Kepno.


E-65 Grodzisk - Gdansk sa jeszcze szanse, aczkolwiek ja osobiscie uwazam, ze
powinno sie za ta kase zmodernizowac 4 linie o takiej samej dlugosci na
160-200 niz budowac jedna nowa, ale to moja opinia.


Ale CMK-polnoc nie miala byc budowana do Gdanska, tylko do Ilawy (ok. 190 km)
przez co skrociloby sie podroz z Krakowa/Katowic do Gdyni o 50 km.
A koszty modernizacji obecnej lini wcale nie bylyby takie male (luki) i watpie
zeby znacznie przekraczaly koszt budowy nowej lini, zwlaszcza ze od Plocka do
Ilawy wytyczona bylaby na terenach zawieszonej juz lini Plock - Sierpc -
Brodnica - Ilawa, wiec jezeli teren jest juz wlasnoscia PKP to przeciez polowa
roboty juz jest zrobiona. Czyli do wybudowania de facto bylby odcinek Grodzisk -
Sochaczew - Plock, bo dalej to bylaby (kosztami) taka modernizacja na na starym
odcinku. Wiec za te 190 km CMK-polnoc najwyzej wyszloby 250 - 300 km innych
lini. A liczac modernizacje po obecnej (dluzszej) trasie zysk bylby minimalny.

Przejrzyj resztę wypowiedzi z tematu



Temat: Serbia ma prawo militarnir zareagować w obronie
m87_orkan napisał:

> Największy rozwój był w zaborze pruskim, popatrz na mapę kolejową
> Polski i gęstość linii, to sztandarowy przykład :P
Ano był największy, największy był też tam "kulturkampf", gdyby Kongresówka też
było pod zaborem Niemieckim, ziemie polskie byłyby tak zgermanizowane że nie
byłoby mowy o Państwie Polskim. Ja mógłbym rozważyć taką opcję, ale co z tymi co
mają bogoojczyźnianą sieczkę zamiast mózgu? Zaborcy nic nie dają za darmo,
podbity kraj tym lepiej się rozwija im mocniej uciskana jest ludność tubylcza.
Takie na przykład Kanada czy Australia rozwijały się w zawrotnym tempie, tyle że
nie było już tam miejsca dla rdzennej ludność, a jedynie dla populacji okupanta.
Rosja pozwoliła Kongresówce na w miarę dobry rozwój gospodarczy (większy niż
metropolia) nie niszcząc zbytnio kultury i polskości na ziemiach Polskich.

> Jak na pustyni wybudujesz ścieżkę, to już ma z 200% wzrostu :P
Już w 1949 roku PRL przeskoczył IIRP w produkcji przemysłowej, IIRP nigdy nie
przeskoczyła produkcji swoich ziem z 1913 (stali produkowano wtedy na ziemiach
późnieszej IIRP 2x więcej niż we Włoszech).

> Żadna łaska, wszystkie kraje po wojnie doznały dużego awansu
> cywilizacyjnego i żadna w tym zasługa zarządzanego w mafijny sposób
> ZSRR.
W liczbach bezwzględnych wszystkie. Względnie jednak niestety Europa Zachodnia
się cofała tracąc dystans do USA i dając się wyprzedzić Azji, takie były skutki
podporządkowania się jankesom. W Bloku Wschodnim każde jedno państwo znaczyło w
świecie więcej niż przed wojną, a dysproporcje rozwojowe do najlepiej
rozwiniętych państw zmniejszały się.

> Komunizm był olbrzymią kula u nogi, dopiero teraz to widać...
Kulą u nogi to jest bananowy kapitalizm, wzorowany na krajach latynoskich jaki
zaserwowano Polsce po 1989 roku.

> W latach 80-tych byłem małolatem, moja rodzina mogła sobie tylko
> pozwolić na maluszka i trzeba było jechać w tym celu do pracy za
> granicę (chyba, z esię było komunistyczną szumowiną i się miało z
> tego tytułu różne przywileje).
Po pierwsze daruj sobie lata 80te bo to czasy solidaruszej zarazy która
sparaliżowała gospodarkę. Po drugie samochody to nie wszystko, po trzecie 30 lat
temu samochód był w całym świecie nieporównywalnie bardziej luksusowym towarem
niż dziś.

> Ja teraz jestem 3 lata młodszy niż ojciec był wtedy, nie wyjeżdżając
> z PL jeżdżę sobie lekko używaną Alfą (nie przepracowałem za granicą
> nawet godziny), więc gdzie ta bieda, co?
W dekadzie Gierka produkcja samochodów wzrosła z niecałych 100tys do prawie
400tys, gdyby nie solidaruszy motłoch i dalej rozwijalibyśmy się jak za Gierka,
dziś Polska produkowałaby może nawet ze 2mln aut rocznie. Podkreślam słowo
PRODUKCJA, bo dziś produkcja samochodów w Polsce wynosi ZERO, samochody się we
współczesnej Polsce jedynie montuje. Przejrzyj resztę wypowiedzi z tematu



Temat: Koniec kolejki nadzalewowej ;o(
Tak to dobra wiadomość i nie żartuję. Dlatego dobra, ze mam to być drugi pociąg
niezależny od Kalinki (czyli tego co jeździ teraz). Nie wiem tylko z w związku z
tym stanie sie z obecnym wagonem bezpośrednim do Berlina, który i tak jedzie
przez Poznań.

Oczywiście dla mnie najbardziej kultowym byłoby odtworzenie połączenia Królewiec
- Berlin linią, która dla tego połączenia została wybudowana czyli w obecnej
Polsce Braniewo - Elbląg - Tczew - Chojnice - Piła - Krzyż - Gorzów - Kostrzyn
(tzw Ostbahn).
(dla zainteresowanych mapa kolejowa Polski woznyj.republika.pl/)
Porównajmy ten przebieg z proponowanym Frankfurt /n odrą - Poznań - Gniezno -
Toruń - Olsztyn - Braniewo/Ełk

1. Nie przebiega on przez duże miasta - proponowany ma na trasie Poznań, Toruń,
Olsztyn, Ostbahnowski zaś Gorzów i Elblag

2. Ostbahn był i jest traktowany przez PKP po macoszemu. Niegdyś jedna z
najważniejszych niemieckich magistrali kolejowych, w ciągu której miał być ten
słynny niemiecki eksterytorialny korytarz przez Polskę (ten rzekomy przyczynek
do II WŚ) po wojnie poszła prawie w zapomnienie. Fakt, ruscy pociągneli po niej
jeszcze szerki tor rzekomo aż do Chojnic ale później został on rozebrany i
obecnie funkcjonyje tylko w tych okolicach:
www.stjuchy.kolej.szczecin.pl/wrpbran/wrpbraniewo.htm
Po roku 89 a potem gdy upadł ZSRR strategiczna rola tej linii jeszcze się
zmniejszyła. Nie było kogo wozić (ruskich) ani gdzie wozić (do ruskich). Obecnie
na niektórych odcinkach czynny jest tylko jeden tor co znacznie zmniejsza
przepustowość linii.

W temacie historycznym polecam stronę: www.ostbahn.net/ Zwracam uwagę na
rozkłady z tej strony. Już w 1908 z Koenigsberga do Berlina (ok 600 km) jechało
się 10 godzin. A już w 1935 roku wyjeżdżało się z Berlina dokładnie o północy,
aby być w Elblągu o 6.49 rano, w Koenigsbergu o 8.17 a w Ejtkunach hen gdzieś
pod Litwą o 10.19 (żródło: www.ostbahn.net/rozklady/1935-b.gif)

Jednak obecnie Ostbahn w porówaniu z drugim przebiegiem wygląda słabo. Tam do
z Berlina do Poznania niedługo 160km/h, dalej do Olsztyna 100 - 120. Dalej już
kiepskawo, ale to jużprawie na miejscu.

3. Niemcy zabiegali także o połącznie z Mazurami. Planowany pociag ma taką odnoge.

Na forum: www.forum.kmkolsztyn.prv.pl są też inne ciekawe informacje o
tym nowy pociągu:
[Cytat]
Jak donosi Michał Kawecki - "nowa Kalinka" będzie w Olsztynie 2.20/2.40 i
dojedzie do Kaliningradu około 7.40 (XXI wiek... buuuuu 5 godzin!). Powrocik z
Kaliningradu około 19.30, w Olsztynie będzie 0.35/1.05. Ale jest inna przykra
niespodzianka... pociąg kursuje jako "Nur fur Deutsche" (und Russen) czyli
"oplombowany" eksterytorialny pod specjalnym nadzorem. Najprawdopodobniej
zatrzymania w Iławie, Olsztynie, Braniewie... a nawet w Toruniu będą jedynie
POSTOJAMI TECHNICZNYMI (( Czyli nici z przejazdu pociągiem kwalifikowanym, chyba
że ktoś sobie kupi bilet z Poznania (może i z Berlina?) do Kaliningradu, albo
przejedzie na gapę.
Jakiś absurd się szykuje... no ale cóż - DR i RZD za to płacą, więc nie mamy nic
do gadania. Zastanawia tylko jedno - po kiego borowika jedzie toto przez Olsztyn
- dla DR-MK? Jego łącznik z Ełku też pojedzie bez zatrzymań i otwierania drzwi -
pewnie tylko zrobią doczepę...

Tak więc dla odróżnienia od "swojskiej" Kalinki proponuję nazwę "Nur fur
Deutsche" dla nowego pociągu Berlin Lichtenberg-Kaliningrad. Pierwszy przejazd
"NfD" już 1.04.2005 roku - i to nie będzie prima-aprilis
[/cytat]

Tak więc pozdrawiam Elbląg i razem z wami czekam na przwdziwy pociąg Berlin -
Królewiec via Ostbahn.


Przejrzyj resztę wypowiedzi z tematu